sunnuntai 11. maaliskuuta 2012

Sunnuntai

(c) Domino
Ompa todella kaunis ilma. Mittari näyttää +2 astetta, kohta siis suunta tallille :)

Nyt kuitenkin ruoka-aiheisiin.. Yleensä lääkärit ym tyrkyttävät mahavaivaisille aina syötäväksi kuituja. Minulle se oli ehdoton ei, varsinkin siinä vaiheessa kun maha oli aivan herkkänä. Silloin kuituja ei olisi missään nimessä saanut syödä ja minä tietenkin tein työtäkäskettyä ja söin kaurapuuroa tmv ja maha oli sen jälkeen liekeissä :( Kuidut ovat tietenkin hyväksi mahalle siinä vaiheessa, kun alat jo vähän parantua pahemmasta ja niiden syönti tulee aloittaa todella varovasti! Vaikka yksi teelusikallinen puuroa, porkkanasosetta tai mitä vaan päivässä.

Tämä ohje on myös auttanut minua mahan kanssa (vaikka ensin tätä välttelinkin, kun en uskaltanut syödä..). Eli syö vähintään 3h välein pieniä  aterioita !! Nyt kun itse olen päässyt tähän rytmiin, maha toimii huomattavasti paremmin, kun suolessa on tavallaan kokoajan jotain tavaraa.
 Onhan minulla vieläkin ongelma noiden ruokamäärien kanssa. En uskalla tehdä vielä mitään suuria (lue normaaleja) annoksia. Syön esimerkiksi hapan ohut revitty tattarileipää 130g leipäpalan pitkin päivää, tehden siitä pieniä "leipiä". :) Ja jos näin maha toimii ja paino ei tipu niin asia on ok. 
Minulla meinaan suoli reagoi myös siihen jos vedin itseni aivan täyteen.

Minun sunnuntai aamuni alkoi kolmella pienellä luomu banaanilla. Tästä sitten seuraavaksi tallille nauttimaan arungosta. 

Söin vielä pienen palan hapan ohut revittyä tattarileipää. Päällä flora laktoositonta kasvisrasvalevitettä, luomu oltermanni juustoa (säilöntäaineeton), luomu salaattia ja luomu kurkkua. Juomana join mehukatin hedelmäjuoma tripin (säilöntäaineeton) ja olen huomannut, että tuo ei ärsytä mitenkään masua. 
Ruokailun yhteydessä otin puolikkaan litalgin tabletin varmuuden vuoksi. 


Vuohelan herkun  tuotteet ovat aivan parhaita! Suosittelen ostamaan, jos maha ei kestä tavallista viljaa. Maistuvat aivan tavalliselle leivälle ja ovat tuoreita. S-markettiin tuodaan leipiä ym kahtena päivänä vkossa. 
Ovat tietenkin aika hintavia, mutta maksan mielummin sen hinnan kuin kärsin mahavaivoista :)

välipala, tuli nälkä kuvatessa ;)
Parasta gluteenitonta leipää! Eikä sisällä hiivaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti